.. and they wonder why nobody buys papers

By

For the avoidance of etc. Does anyone know if the …

Comment on .. and they wonder why nobody buys papers by Steveplustax.

For the avoidance of etc. Does anyone know if the Resolution 12 advert was ever translated into French? As far as I can remember, one of the Rangers supporters’ web sites tried to mock the Res. 12 folk by claiming that their Swiss newspaper ad was in French. I believe CQN responded with a Tweet confirming that the ad was published in English; and explaining exactly why they eschewed the French option. (The specific phrase “journalistic French” was definitely used–because I distinctly remember wondering what what that means!)
I’m asking about the possible existence of an unpublished French-language Res, 12 advert not only because of my own tedious pedantry. When the Guardian’s advertising staff tried to justify their rejection of the ad, they happened to mention that the first version they’d seen was in French. Call me Captain Suspicious, but the paper’s inclusion of that minor, possibly erroneous detail struck me as a potentially sciurine* strategy. I believe that CQN have since denied submitting the wrong version of the advert to the Guardian, but I’m not certain. If that turns out to be the case, the Guardian’s advertising people must be asked to explain exactly why they ended up referring to “Résolution Douze” material, and indeed how they came by the idea of a French version in the first place.
I hope that’s all clear; and that doubt has been successfully avoided.
 * Squirrel-like. All the kids are saying it, dontcha know!

Steveplustax Also Commented

.. and they wonder why nobody buys papers
Talk about a “developing story”… It’s been hard to keep up with all of today’s developments.
James F, cheers for the clarification. As you say, progress has been made, despite the advetrtising debacle. A couple of folk have pointed out, correctly I think, that Greenslade seems generally sympathetic despite his failure to get a grip on the facts. (There was an awful to digest, and he was working to a short deadline, so there were always going to be gaps in the story. But as I said earlier, there should have been a lot more due diligence before going to press.) His handling of the underlying facts may have been extremely inept–but to be fair, he didn’t make a particularly strong case for his colleagues on the commercial side of the paper; and he did include links to key sources of information about Resolution 12, which he was by no means obliged to do. Which meant that anyone who was curious about the story had access to the real facts–and could put the Guardian version in its proper context. 
As far as the French language issue goes, it didn’t seem to me–as a couple of folk suggested earlier–that the Guardian’s advertising department used that as an excuse for not accepting the ad. It looked like they it in to muddy the waters, inferring that they’d somehow been caught off guard by the final version of the ad. That aspect of the story only got interesting when it looked as though the Guardian must have been told about a French version of the ad by some third party. It sounds as though people at the paper saw French text in a rough version of the ad that was dummied up for design purposes only. Throwing that into the discussion was completely disingenuous on their part; but we at least know how the idea of French copy cropped up. 
Still curious about what was really behind the Guardian’s decision.


.. and they wonder why nobody buys papers
Thank you, Corrupt O. (And Shug.) I wonder what time the new “It Doesn’t Look Good” post went up. Looks like it was before 14:04 – – which means that I could have saved myself the trouble of poring over the pretzel logic of the Guardian/Res. 12 situation for so long!
I was quite surprised to see confirmation that the Guardian’s ad department had no way of knowing about the mythical French version of the ad except through someone with detailed knowledge of the situation; and an axe to grind with CQN. But then it turns out there’s a screen grab of the French version going about. WTF?!


.. and they wonder why nobody buys papers
In his current article about Roy Greenslade/the Guardian, James Forrest makes it abundantly clear that no French translation of the Resolution 12 ad had ever been put into circulation. So how did the Guardian end up sharing misinformation with a bilious blogger of Sevconian hue? I can see how the lie about a French version being mistakenly published in Switzerland could have subsequently made the rounds in Sevco circles. But once again: why did the Guardian refer to this same phantom ad in their correspondence with the Resolution 12 chaps?
Somebody has been very sloppy with their cover-story here. One of Resolution 12’s targets has clearly talked to the Guardian, and passed on information intended to discredit James Forrest et al. It might be hard to pin down what sort of pressure was brought to bear on the paper; but this could surely prove that there was contact from an interested party within Scottish football.
As far as Greenslade goes, he’s obviously had to rush something into print due to the sudden on-line backlash against his paper’s advertising staff. The article is a complete mess. I can see why, at first glance, a story about the governance of Scottish football might not seem all that significant to outsiders who have not been following it as obsessively (sic!) as the likes of ourselves–but he should really have done some due diligence before jumping in and making things worse.
(Still curious about whether or not the Res. 12 ad was ever translated into French. But the important question has been definitively answered.)


Recent Comments by Steveplustax

History, Neighbours and Made Up News
JOHN CLARKSEPTEMBER 2, 2016 at 12:43 
wottpiSeptember 2, 2016 at 11:53‘..No wonder it feels justified in defending and protecting its audio feed from such an attack to the senses..’______I wonder how the poor thing is defending itself from the police officers ‘pouring’ all over it, as Martin Williams, senior reporter , writes? 
———–
This small detail might be as revealing as anything contained in the three episodes of “Scotland’s Game.”
“Pouring over”? Seriously?! “Pouring”?
The mainstream media just can’t afford to maintain its old standards anymore. 


The Offline Game
Like most football fans, I spend a somewhat unhealthy amount of time speculating about various aspects of the Beautiful Game. Well, did you know that Edinburgh has a venerable society devoted solely to speculation? Sounds like a right laugh, actually. I was initially worried that yer venerable Edina types might lean more towards rugger, but I was looking over an unofficial and slightly outdated membership list, and I noticed someone who’s far more knowledgable about the game than most of us. I’m talking about none other than our old friend Lord Nimmo-Smith! I am currently trying to figure out the on-line application process for this wee club–hopefully it won’t be long before I’m engaging “Oor Wullie” in some “topbantz” about our favourite teams/clubs/companies. Larks!
http://thessoe.blogspot.com/2000/01/spec-members-1947-2002.html


The Offline Game
Warburton has been the SMSM’s favourite quote-generator throughout the season; he’s been prepared to give an opinion on anything and everything, at the drop of a (magic) hat. The silence since the Cup Final has been deafening–surely some enterprising hack is going to sense that their might be a story there. I’m surprised that Tom English, in particular, isn’t all over this one, having been egregiously singled out for “blame” by Gym Trainer, post-Hampden. 
I think somebody asked earlier what Dave Cunningham King might be after, financially-speaking. Apol’s if this has already been mentioned, but King’s personal Moby-Dick would appear to be the £20,000,000 he reputedly invested in SDM’s Rangers FC in the bygone days of yore (if you will). Bu hook or by other methods…


The Offline Game
Big Pink, I wish that site hadn’t taken down the story about Oxford United, because I probably didn’t do it justice. It may have been based on outdated information, but that site is usually pretty thorough. Having said that, they may indeed have based their story on outdated information.
The stuff about Premiership match-fixing was pretty unnerving. The club they focused on went from being one of the two or three least fit in the division (per Opta, presumably) to one of the fittest–no change in management, no significant turnover in playing personnel. There were a few other salient factors–the other one I remember is that their games were handled by the same small group of referees, as opposed to the usual broad selection. The site has a number of other, more general stories that don’t single out specific clubs; they tend to focus more on betting patterns and such. Worth a look, although as I say, it doesn’t make for particularly pleasant reading.
On another note… I meant to say earlier that it might not be prudent to publish the names of specific UEFA officials re. Resolution 12–because we all know that there is an, er, element within Scottish football that prides itself on its ability to make people’s lives a living heck.


The Offline Game
I’ve never quite got a handle on the web site http://footballisfixed.blogspot.com/ . Their area of interest seems to be organised football-betting scams, which is a very murky area indeed–the material on the site seems credible, but there’s no way of really knowing. I do know that earlier this year they ran an long & detailed article that contained very serious allegations against one Premiership club. Part of the story involved blood doping–several weeks later the same club was named in the Sunday Times’ investigation into the dodgy Harley Street medic who claimed to have administered performance-enhancing substances to footballers Premiership from three or four Premiership clubs. The original footballisfixed story was subsequently taken down.
Anyway, the reason I mention this particular site is that one of their archived articles concerned Celtic FC. (The story appears to have been deleted.) It seemed far-fetched at the time, and I don’t think I bothered to re-post the details. The story stated that Oxford United had been bought by a cartel of individuals with ties to Celtic; it claimed that there were plans to use the English club as a vehicle by which Celtic could gain entrance to the football leagues. I can’t recall the date/year of the original story, but a casual glance at Oxford United’s recent ownership history doesn’t appear to substantiate the allegations of a Celtic connection; unless I’ve overlooked some potential connections.
Just thought I’d mention this now, given all the gossip bubbling up about Carlisle/RIFC.


About the author